maandag 23 februari 2009

Aan wie denk jij vanavond ?

Er wonen vele mensen in mijn hart en elke avond ga ik ze even af...gewoon om aan ze te denken. Het hoeft niet lang, het hoeft niet heel ingewikkeld. Ik denk aan ze..zie even hun gezicht...voel even dat contact. Als ik voel of weet dat het nodig is, dan stuur ik ze bewust wat extra's. Maar ik ben ervan overtuigd, dat gewoon even aan iemand denken, al heel veel voor hem of haar doet. Denk je eens in hoe het zou voelen als iemand je zei: ik heb gisteren even aan je gedacht. Sta eens stil bij die woorden. Hoe zou dat bij jou voelen? Iemand heeft aan JOU gedacht. Zonder iets van je te willen. Maar zomaar. Omdat je iets voor hem of haar betekent. Omdat hij of zij je zo de moeite waard vind, dat je een deel (klein of groot maakt dan niet meer uit) uitmaakt van zijn of haar leven. Het gaat in het leven naar mijn idee zeker niet om het doen van hele grootse dingen alleen. Ik denk dat je met op het oog kleine dingen als dit, dingen die je hooguit een minuutje van je dag in beslag nemen, grootse dingen kunt doen. Ik ben ervan overtuigd, dat jouw gedachten die anderen bereiken en dat zij dat merken. Misschien niet op een bewust niveau...maar niets wat je doet voor een ander is voor niets. Echt niet. Vele kleine dingen leiden ook tot iets groots. Zie je gedachten aan anderen als een klein lichtje en beeld je in: jij denkt aan iemand en zet die ander misschien wel aan om ook aan iemand anders te denken. Als elke liefdevolle, zuivere gedachte aan een ander een klein lichtend stipje zou zijn dat je op de aardbol terug zou zien....kunnen we dan met zijn allen niet de hele aarde verlichten? Wat ik je dus eigenlijk vragen wilde: Aan wie denk JIJ vanavond?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik doe dat vaak als ik niet kan slapen.. Of als ik weer een van mijn piekerbuien heb!

Groetjes Laura

Anoniem zei

Een heel goede gewoonte en heel mooi omschreven. Misschien moet ik die gewoonte ook maar eens aannemen.

Anoniem zei

Mensen/ vrienden kunnen zoveel voor me/elkaar betekenen.

Thnks, haha ja daar ga ik eigenlijk ook wel vanuit dat ik terug kom :0
Ben benieuwd naar wat me allemaal te wachten staat.
Fijn wknd! Inge