dinsdag 11 september 2007

Toverdrankje ( Thymus vulgaris )

Septemeber. Ook wel herfstmaand genoemd. Dit is de tijd waarin de zon een gevecht aangaat met de duisternis. Je ervaart dit het meest na de tijd waarop de dagen en de nachten even lang duren. September is ook de maand waarop de heks haar krachtigste kruiden gaat oogsten. Ook toverdrankjes die gemaakt worden in deze maand zijn het kractigst en bieden jou een hele winter magie. Thymus vulgaris: heeft het symbool: dapperheid en moed. Thymus vulgaris: (Geneeskrachtige eigenschappen) Problemen met de ademhalingswegen, griep, bronchitis en hardnekkige hoest kunnen verlicht worden met siroop op basis van tijm, hiervoor heb ik een receptje klaar voor jullie. Ingrediënten: - 100 gr verse tijm - 200 gr rietsuiker - 6 dl water Bereidingswijze :Spoel de vers geplukte tijm met veel water. Laat de tijm vervolgens tien minuten koken in het water (ongeveer 6 dl) . Zeef het ingekookte tijmsap en giet over in een andere kookpot, doe er de suiker bij, laat opnieuw gedurende een kwartier inkoken tot er een siroopachtige emulsie overblijft. Giet de siroop in steriele flessen (voorverwarmd : om het barsten van de flessen te voorkomen). Sluit de flessen na het afkoelen en bewaar ze op een koele, donkere plaats (kelder – koelkast). Gebruik :4 maal daags na de maaltijd een eetlepel tijmsiroop -dit bij de eerste symptomen van ziekte- kan helen en verlichten, ook kinderen mogen deze siroop gebruiken: 3 maal daags na de maaltijd een theelepel tijmsiroop. Gezondheid.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hmm ^^ origineel recept :D

Anoniem zei

Ik vind er niks aan dat de dagen alweer korter gaan worden, naar mijn gevoel moeten we nog zomer krijgen zucht. Mocht ik verkouden worden kom ik je receptje eens proberen
XxX

Anoniem zei

Haha ja als dat zo zou werken ;)

Fijne avond verder nog! Bless ya!x

Anoniem zei

Nah, ik had hier al een tijdje geleden een reactie gegeven, maar ik zie dat hij niet aangekomen is. Hierbij nog maar een keer.

Ik zie zelf tegen de herst op. Het is wel een mooi jaargetijde, maar ik heb er moeite mee dat de dagen zo kort zijn (oké, ik geef het toe, in de herst ben ik zo depri als het maar kan ;-)). Ik ben dan ook altijd blij wanneer de kortste dag van het jaar is geweest. Daarna kan het alleen maar beter worden, denk ik altijd maar.

Anoniem zei

Fijn wknd! Geniet ervan...!!

www.bethere.web-log.nl

Anoniem zei

Kijk op m'n site bij m'n nieuwwe log en STEM please...!

Fijne dag verder :)!

Anoniem zei

Idd helaas heeft een late stem geen zin meer, maar... Wouter heeft gewonnen!
Fijn wknd alvast!

Anoniem zei

Fijne dag!

Groetjes,Inge

Anoniem zei

Fijne week...! Enjoy it.

www.bethere.web-log.nl

Anoniem zei

Hoezo bent u binnenkort weer terug en nu niet zeg maar?
Ziek?

fijne avond!

www.bethere.web-log.nl

Anoniem zei

Ik heb nog nooit van een mabon viering gehoord. Dusja...
Maar gelukkig ben je niet ziek!
Enne je lichaam en geest ontgiften? Wat bedoel je daar precies mee? (Moet namelijk aan gif denken).

Fijne dag, be blessed!

www.bethere.web-log.nl